fredag 4 juli 2008

Förändringen

Oj vad dålig jag är på att uppdatera... Kikar på bloggen och tänker att jag ska skriva något men så dyker det upp något annat som man ska göra istället...
En snabb resumé då:
Midsommar var skitkul!! Vi var hemma hos Lisafisa ;) hon blev stupfull och alla skrattade åt henne. På ett snällt sätt så klart. Dagen efter kom hon inte ihåg att hon hade ätit sin mors cheesecake... Då skrattade jag :)
Öhm.... Jobbar för fullt, kortmakar när det är något speciellt på gång, som nu. Svärfar fyller 60 imorrn så jag ska akkerat sätta mig och försöka få ihop ett kort som jag kan bli nöjd med.. Känner mig kritisk idag... =/

Jag har haft långt hår runt om väääääldigt länge. Ända sen ...öhm.... jag var 7-8år kanske? Men så för ett tag sedan så fick jag ett ryck och bad min nya frisör (som förresten känner min bror och hans kompisar... Världen är liten :) ) att klippa en liten försiktig snedlugg på mig. Jo men visst tyckte hon. Sagt och gjort och jag var jättenöjd. Men hår växer ju och nu var luggen bara värdelös och jag var tvungen att sätta bort den med klämmor varje dag för att inte få den i ögonen när jag jobbade. Så i onsdags blev jag trött på skiten så jag tänkte bara toppa luggen lite så att den blev lika fin som frisören hade gjort den...
Att jag aldrig lär mig... Jag gjorde samma misstag när jag var ca 6 år. Skulle bara toppa min raka lilla lugg lite och det slutade med att jag hade ett fult jack mitt i luggen... :P Dagen efter skulle vi ta familjefoton..
Men men. Jag började iaf efter många fjrillar i magen och efter jag hade klippt första biten så visste jag vilket misstag det var och paniken började komma. Menjag var ju tvungen att försöka få lite ordning på det.. Så det slutade med en hel lugg... Nu var paniken inte långt bort. Så igår ringde jag till frisören och bad om en akuttid. Jag förklarade läget och hon tyckte så synd om mig (hon hade nämligen gjort samma misstag ett par gånger) så det var bara att komma.
Hon klippte lite här och lite där och försökte att få det att se bra ut...
Paniken är fortfarande inte långt borta och jag försöker att vänja mig vid det... Men jag vet inte... Ni får se för er själva.


Hellångt hår...


Nyklippt snedlugg...


Efter mitt dåraktiga försök...


Efter beöket hos frisören...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint tycker jag!
//Malin

Cattis sa...

blev ju bra det med, bara lite ovant att se dig med lugg.

Marit C sa...

Mycket bra tycker jag!!
Ramar in ansiktet jättefint!

Själv tröttnade jag helt på mitt långahår och inte bara klippte lugg utan klippte av allt!

Ser numera ut som... hmm... ja, måste komma på någon, för inte tänkte jag fota mig och visa upp så modigt som du gjort.

Fast jag är jättenöjd, men nu har det ju redan börjat växa ut...
Tänkte inte på att man måste klippa sig ofta för att se snygg ut med kort hår...

Suck...
Kram