torsdag 8 maj 2008

Sommar på Lundby

Sommaren på Lundby påminner mig om skolavslutningarna när jag var liten.
Solen skiner, fåglarna kvittrar, allt är lungt, björkarna har slått ut och allt är grönt och mysigt.
För er som inte vet så heter området som jag bor på Lundby. Det är fyra hus som ligger i en liten lund i utkanten av Hällevadsholm.
Det är helt underbart här.
Vägen fram till husen är en liten grusväg, kantad av björkar.
Det här är hemma.
Det var först idag som jag insåg att detta kändes som hemma. Vi har ju bara bott här i två år...
Det är nästan precis som mitt barndomshem i Tanum. Jag får iaf samma känsla som jag hade i Tanum.
Enda nackdelen med att jag känner mig som hemma här är att om det händer något mellan mig och min sambo så får jag leta upp ett nytt ställe som känns så här och jag vill verkligen inte flytta igen.
Men det är ett senare eventuellt problem. Tills dess ska jag bara njuta av somrarna på Lundby.

Ha en bra dag och njut av solen!

Inga kommentarer: