fredag 23 juli 2010

Arbetsskada

Ja så kan det gå och så här ynkligt kan det se ut:

Anledningen till att man inte ska lyfta tungt när man är gravid är tydligen mer än att bäckenet kan ta stryk... Tydligen kan man skada handleden med!
Skulle ta tag i en bunt reklam när jag körde ut posten och hör hur det knakar till och att handleden blir öm. Tänkte inte mer på det förens dagen efter när det gjorde mer ont och sen har smärtan ökat mer och mer för varje dag tills igår när jag inte kunde röra handen alls. Ringde jobbet och sjukanmälde mig och begav mig sedan till sjukgymnasten som kunde meddela att jag har skadat en muskel i handleden och tummen så nu får jag inte använda handen och måste använda det fina armbandet :P
Fördelen: jag får gå hemma och vila mig lite, tror att det behövs nu.
Nackdelen: Jag kan ju inte göra något! Det är vänsterhanden som är skadad och jag är ju vänsterhänt! Meningen med att gå hemma är ju att man kan passa på att göra massa saker :P Plus att det gör oooooooont heela tiden. En smärta som jag inte kan göra något åt och som sakta håller på att göra mig galen.

Men men. Det ska la snart gå över.

Inga kommentarer: