måndag 29 oktober 2007

Strömavbrott, möss och tidiga mornar

Trots att jag älskar att sova så tycker jag att det är hur mysigt som helst att stå upp tidigt. Jag har inget speciellt att göra men det är ändå skönt att komma upp i tid... sitta i soffan och mysa under en filt..

För några dagar sedan upptäkte vi en ohyggligt äcklig stank i vår klädkammare... Jag hade nyss städat där så jag kunde inte förstå var det kunde komma ifrån...
I lördags innan vi skulle till Conny so luktade jag på kläderna som låg där inne och dom stank! fy fan! Så det var ju bara att tvätta. (Så jobbigt det blir att skriva med en katt under armen... når inte riktigt med vänsterhanden... :P) Så, igår b lev jag så sur! så jag tänkte att det är väl bäst att ta ut täcken och filtar och sånt iaf, sånt som man helst inte tvättar.
Sen kom David bort och frågade om vi skulle plocka ut allt eller om jag ville ha hjälp eller hur jag hade tänkt. Men jag orkade inte bry mig så jag hade tänkt ta det idag istället. Men av någon anledning så var David där inne precis innan vi skulle lägga oss. Nät kom Gösta in så hystade David upp honom på översta hyllan och med en gång så gick han bort till proppskåpet och sniffade och skulle försöka gräva. Snacka om att människor har dåligt luktsinne... :P
Så David kunde ju inte släppa det. Han gick och hämtade skruvmejseln och tog bort skyddskåpan.
Fyyyyy ...... Dum som jag var så var jag ju tvungen att titta.... Usch... Om ni äter vill ni nog sluta läsa här.


När David började skruva ramlade det ner en mask.... Konstigt tyckte vi och blev misstänksamma... Så tog vi bort kåpan och tittade...
Där inne låg tre stycken döda möss!
Det förklarar strömavbrotten som vi har haft utan någon uppenbar anledning...

Men så såg jag några röda grejer som stack ut ur en mus och frågade David vad det var; "Det är likmaskar"...... IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
FY FAN VA ÄCKLIGT OCH VIDRIGT!!!
Fy va äcklad jag kände mig. Fy för i helvete!
Där tappade jag matlusten för att bra tag!

Så nu VÄGRAR jag har på mig några kläder som har legat där inne före dom har blivit tvättade. Helst i syra...
Fy va äckligt.
Likmaskar.... BLÄ!

Nae.... nu är det hög tid att ringa farbror doktor till Gösta som ligger och sover mot min kind... Gosingen.... Det är mysigt med djur :D

Tingeling!

Inga kommentarer: