torsdag 18 oktober 2007

Tidig morgon

Vaknade som vanligt av att David pussade mig hejdå imorse vid sex, men så blev det liv på både hunden och katten så jag fick masa mig upp jag med och kolla vad de höll på med... Sen blev det bara inte att jag gick och la mig igen.. Så jag tänkte; fnasiken va käckt, då kan jag ju dricka varm choklad framför tvn i mörkret och kolla på soluppgången. Men man kan inte se soluppgången här... Solen går upp på den enda sidan av huset som vi INTE har något fönster... typiskt :P Så när det började ljusna blev jag bara irriterad för att det inte var mörkt och mysigt längre...
Katten fick ett jäkla ryck idag... :P När jag ropande på hunden att komma in så passade han på att springa ut... utan halsband och ett sår i... rumpan... :P Underbart! Hur skulle jag få in honom igen då? Nu var det ju kört. Så jag ropade och ropade och ropade men självklart kom han inte... Så jag fick springa ut i +2 grader och locka med mat... Då får han ett seperyck och tror att han kan klättra i lyktstolpen... haha idiot :D Det såg rätt komiskt ut när han gled ner igen... men det gjorde nog lite ont när han landade för då kom han fram lite försiktigt och ville ha mat och så höll han upp ena tassen... Men katt som han är så var det inga problem.. När han kom in igen så var det full rulle. Han brukar gå på ca 150% men då tror jag att han gick på 200%, minst!
Nu, två timmar senare så har han äntligen lagt sig ner och sover en stund...

Underhållande med djur.... :P

Fördelen med att vara uppe tidigt nu är att jag kan kasta ett par ord med broder som är i usa. Han har skaffat en resedagbok. Toppen, då kan man hålla ett öga på honom... :P

Naee.... om man ska gå och göra klart ljusen kanske... Underbart när man har fyllt en form med glohet ljusmassa och man upptäcker att formen läcker.... Jajks! :P
"Gör om, gör rätt!"

Inga kommentarer: