onsdag 12 augusti 2009

Oboj Oboj Oboj!

Nu är man hemkommen igen och fått ordning på dygnet och allt och vaaaar har vi varit? JO! På Gotland! :D Medeltidsveckan.
Oh gu så underbart det var. Först att bara få komma hemifrån och sen få semester och sen underbara medeltidsveckan och mysiga mysiga gotland :D
Innanför ringmyuren påminde det en del om Mariefred med trånga små mysiga gator. Det gick medeltidsklädda varelser överallt. Det kändes som att vi hade åkt till medelhavet.. Det fanns/finns långa fina sandstränder och vi såg bungalos och hotellen såg ut som dom gör på dyra turistorter nere vid medelhavet... Inte för att jag har varit där men vad jag har sett på film :P
Det fanns gycklare här och var, en stod i vallgraven och sjöng och underhöll och ett gäng gycklare stod inne på marknaden och spelade teater, VÄLDIGT improviserad teater. Helt underbara! Dom heter Jauvet (vet inte hur det uttalas), länk finnes här till deras hemsida. Vi tänkte se om vi kunde åka och titta på dom igen när dom uppträder på medeltidens värld i Götene 29-30 Augusti. 29e blir det väl iofs inget med för då är det pyssel/tjejkväll! :D

Nej, nu väntar glass och Sex and the city. Jag har fått lånat hela serien av Cattis så jag håller på att plöja igenom den :D Hälften klart! Bara tre säsonger kvar... Jag började så duktigt och såg filmen. Jag har aldrig fastnat för serien, har iofs inte sett så mycket av den heller, men fick för mig att jag måste se filmen iaf. Och efter att ha sett filmen kom jag på att jag måste se hela serien :P Snart klar nu.

Ha det gott!

P.s jag har en överraskning till er när vi träffas ;)

4 kommentarer:

Teresia sa...

hmmmm... vet ju inte riktigt vad du menade m det, men har lite småaningar :-D

Lisa sa...

Jag vill fan veta nu! Det är säkert något äckligt... :(

Anna sa...

Lisa: Vad får dig att tro att det är något äckligt?? Det kanske är en söt liten tattuering av dig.. ;)
Dessutom, varför vill du se det nu om du tror att det är äckligt? :P

Anonym sa...

Joo, jag finns!
Även om du inte tror det ;-)

Jösses vad mycket det varit denna sommar, men det ger sig väl.

Hoppas allt är bra i af.

Stor kram