måndag 30 augusti 2010

Allmänna tillståndet:

irritation, lite stress och lite frustration.

Irritation och frustration över att bebben inte verkar vilja komma ut någon gång snart och jag kan uppenbarligen inte påverka den. Stress över att detta är herrns sista semestervecka och bebben har fortfarande inte kommit! Nästa vecka är han tillbaka på jobbet och vi båda får gå lite på nålar över när bebben behagar att komma ut, blir det precis när herrn kommit till jobbet, blir det när han absolut inte kan komma ifrån? Argh! Ut med dig, skitunge!

I söndags blev det en tur till nya scrapmässan i U-a. Det var lagom mycket folk för att jag skulle kunna gå och knö med min stora mage :P Fick köpt lite som jag behövde. Toppen. Botten till dem som hade placerat pearl maker långt nere vid golvet! Det var ju det som jag ville titta på och så lätt är det inte att komma ner :P Eller ner kommer man ju alltid, det är upp som är jobbigt. Men snälla Lisa dök ner och visade upp färger för mig men jag insåg ganska snart att det var ju bara omständigt då jag inte riktigt visste vilken färg jag ville ha så jag fick vackert dyka ner jag med :P

Igår kom en del av min familj på besök. Lagom till middagstid ringde bror med familj och frågade om vi ville äta pizza med dom och det var ju svårt att säga nej till. Så ringde jag mor och hennes gubbe och bjöd ner dom på kaffe, eftersom dom ändå skulle vara i krokarna senare på kvällen. Så helt plötsligt blev huset fullt i folk. Det hade jag inte räknat med när jag vaknade på morran :)

Idag tänkte vi försöka grilla så att herrn ska kunna få en chans att överleva vintern :P Sen blir det en tur till NÄL för en rundtur på bb. Får se om jag kan smita in en sväng på torp med.. Skulle behöva någon smart förvaring till gardiner, de tycks alltid hamna huller om buller i klädkammaren.. Konstigt.
Sen ska vi (läs herrn) hjälpa Lisa att flytta idag med... Vet dock inte när.. Det lät inte som om hon visste det heller :P Får se hur det blir.

Till sist ett låttips som kanske kan lysa upp såhär i höst...öhm... mörkret.. :P
Bruce Springsteen - I'm on fire
Vet inte hur man lägger upp ett filmklipp här så det får bli såhär.
Varning för låååååångt intro på lite drygt en minut. Men en väldigt mysig låt.

Nu ska jag sätta mig och göra ett par kort.
Just ja det glömde jag ju. Fick hem ett paket från panduro häromdan och i det låg en mall till en vägghängd strut! Den var lite rolig att göra. Något nytt om inget annat. Jag vet inte vad jag ska ha den till än men det löser sig väl.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: