onsdag 4 augusti 2010

Dags att bli..

lite nervös och otålig.

Jag hade tråkigt så jag passade på att läsa på lite om förlossningen och hur man vet att det är dags.
Jag hoppas ju på en tidig och snabb förlossning.
12e känns som ett bra datum och det är ju om exakt en vecka.. Hur kan man vara förberedd på något som är så personligt och som ingen kan säga hur det ska kännas.
Äh, jag är väl inte så orolig egentligen, mest nyfiken och otålig :P

Den här delen av graviditeten är rätt skön ändå. Man tar hand om barnet och man behöver inte vara rädd för att göra fel :P Men samtidigt vill jag att den ska vara över så jag kan få känna mig lite mer normal igen.. Fast då börjar ju det riktigt jobbiga: att ta hand om ett litet liv och uppfostra det rätt.

Jaja, det blir nog bra till slut.

3 kommentarer:

teresia sa...

klart det blir bra :-) 12:e blir en bra datum tycker jag hehe...

Petra/Paradise sa...

SPÄNNANDE!
Förstår dock att du är både nervös och otålig ;)

Det du kommer få uppleva är sjukt häftigt men samtidigt det mest underliga jag varit med om!
Att kroppen tar över liksom..
själv gjorde jag inte mycket kändes det som! *haha*

Lycka till!! :D

KRAM Petra

Petra/Paradise sa...

Förresten..studentfest på den lilla bryggan vid smögen?!! Att ni inte trillade i vattnet! med lite alkohol i kroppen dessutom så hade jag definitivt gjort det :P

KRAM!