tisdag 31 augusti 2010

Dagen D

Idag ska det ske. Påstås det... Jag tror ju inte riktigt på det men det hade varit skönt om det stämde! :P

Nu är iaf bilstolen på plats, efter mycket bråkande, pust. Den var inte alls på humör för att bosätta sig i bilen. Knoppen på bilbältet kom i vägen för låset på basen.. Hur gör alla andra??? Vi ställde iaf basen lite på sidan i sätet istället för mitt i sätet så gick det bra. Såg nästan ut som att det var meningen att den skulle stå så :P

Satt och gjorde ett par dopkort igår, det blir ju några dop fram igenom, och blev lite sugen på att själv ha ett dop. Självklart inte för mig :P utan för bebben. Men så funderade jag lite och insåg att det kommer inte att bli något dop för vår del. Varken jag eller herrn är så förtjusta i religion så det är bara dumt att ha ett dop då. Men ändå... dop är fina och det är enkelt för att det hör till att man SKA ha ett dop efter man har fått ett barn... Så dumt.

Jag satt och kikade runt lite på nätet för att få tips om vi eventuellt ska ha en namngivning istället.
Jag har läst lite om det tidigare men det har verkat så.. lamt. Men nu så hittade jag att man kan få det ungefär som ett dop med en "officiant" fast man slipper den religiösa biten och man kan ha det var som helst. Det verkar ju inte så dumt för jag vill ju på något sätt fira nykomlingen.
Sen läste jag om dom som hade haft en namngivning och bröllop samtidigt, båda blir ju då borgliga, typ, och det verkade lite intressant. Fast, namngivning och bröllop i November redan.... Nää skulle inte tro det :P Det blev lite snart. Man vill ju gärna få bort graviditetsvikten först ;)

Jag tror förresten att jag håller på att åka på en förkylning. Halsen började göra ont i går kväll... Inge bra det.
Men det kanske kan få barnet att ploppa ut!? :D För vem vill vara i en infekterad kropp?
Äh, den lyssnar dåligt på mig så den kommer la när den vill. Eller när barnmorskan tvingar den...
Vi var ju som sagt på bb igår för att spana läget och i slutet av informationen så frågade dom om vi hade några frågor och jag var sugen på att räcka upp handen och fråga om dom kunde sätta igång förlossningen för mig nu :P Det satt många stora magar runt oss så jag tror att det var fler som var sugna på det.
Det var rätt bra info men jag hade koll på en del redan. Det nya jag fick lära mig var att jag måste vara därifrån innan 12/9 för den 13e ska dom börja renovera och bygga ut och då blev det rörigt!
Andra grejen jag fick lära mig var att det är ett av de största sjukhusen (eller var det bbavdelningarna..?) i Sverige, som om det skulle vara något att skryta med. Pfft. Dom har ju inte plats för alla som kommer utan får skicka dem till både gbg och fredriksta. Dom har ungefär 10 födslar per dygn! Jisses. Det föds otroligt många fler barn än vad man kan tro.

Visste ni att förlossningsentrén ligger efter akutingången och före psykiatrin och bårhuset? Vi tyckte att det var lite lustigt. Man föds och dör på samma ställe. Behändigt. Nej usch sånt får man inte säga.

Avslutar med att visa dopkorten jag gjorde igår och kan samtidigt passa på att visa en strut som jag gjorde, var ju bara tvungen att prova mallen som jag fick hem :P
Insidorna i dopkorten är tomma än så länge men ska fyllas med en liten dikt och en hälsning så fort jag vet vem som ska få vilket.
Två lika kort till två pojkar.
På banderollen ska jag även fylla i namn och dopdatum.



Nej.. Nu tror jag att det får bli ett besök hos någon som har en studsmatta, har hört att det ska hjälpa till att sätta igång saker och ting :P

Ha en bra dag.

1 kommentar:

teresia sa...

haha du e så välkommen, mattan står bara där nu, ingen som studsar hihi.. va söta dopkorten blev :-)
fin din blogg är :-)