tisdag 24 februari 2009

Kalas

I helgen hade vi kalas för Emma och Catrin med poker och ...ehm... hallonsoda ;) Senare på kvällen kom pojkarna och vi fortsatte att fira med dom. Kul kul cykelhjul.

I fredags fick jag ett brev som har stört mig varje dag sedan dess...
Det var från min bror ex som bjöd in oss att fira hans kommande 30årsdag med ett överraskningskalas...
Det var ett år sedan dom gjorde slut och ca ett halvår sedan hon (äntligen) fick tummen ur och flyttade ut. Eftersom hon fortfarande har känslor kvar för honom så gör hon vad hon kan för att hålla sig kvar. Hon brydde sig inte ens om att leta efter ny lägenhet förens han blev tvungen att prata om andra tjejer och säga att han funderade på att ta med någon hem. Inte så snällt, jag vet, men vad skulle han göra!? Hon vägrade ju att flytta...
Nu har hon som sagt äntligen flyttat men hon gör vad hon kan för att han inte ska försvinna ur hennes liv..
Hennes senaste grej var detta kalaset (="(%&"%)/=")#½!?#!/%&), grejen innan var att hon ville att han skulle vara pappan till hennes barn men slippa allt ansvar, han behövde inte ens träffa barnet, hon behövde helt enkelt bara hans sperma.... När han sa nej till det flippade hon helt och slängde ut massa barnkläder ur garderoben som hon hade köpt och sedan "svimmade" hon på toan.. Okej, hon kan ha svimmat det är ingen som vet. Han var snäll och kollade hur det var med henne och sedan åkte han eftersom han var sen till min sambos kalas. När han hade kommit halvvägs ringde hon och frågade vad som hade hänt... Jag tror att hon bluffar.

Nudå till det här kalaset.
Hon sätter alla på pottkanten eftersom vi vill ju bara göra min bror glad, men samtidigt vet vi ju inte om han blir glad för kalaset eller om han blir förbannad för att ingen sa åt henne att det inte är upp till henne att planera ett kalas.
Han har själv sagt att han helst inte vill ha ett kalas utan skulle gärna vilja åka bort någonstanns. Hans arbetskompisar har sagt att dom gärna vill vara med och fira honom och då har han blivit lite obekväm och försökt slingra sig lite.
Han är dessutom lite nojjig över att fylla 30 utan att ha en flickvän eller barn...

Det känns som att han inte alls kommer att tycka om det här...

Exet har dessutom bett oss skicka lite bilder på min bror till henne så att hon kan göra en bok om hans liv....
Hon blir bara värre och värre...
Helst skulle vilja be henne att dra dit pepparn växer.

Jag vill gärna komma överens med mina bröders tjejer (det gäller även med mina kompisar respektive och min killes kompisar) för att det blir såååå mycket lättare att umgås då och jag vill inte att något så löjligt ska komma mellan oss. Men hon är ett EX och hon gör mig såååå förbannad. Det är verkligen inte upp till henne att fixa ett kalas till min bror. Jag önskar att någon kunde få henne att förstå, förstå att hon är ett ex, inte hans flickvän, inte hans kompis, utan hans ex och att hon ska hålla sig på avstånd. Dom har försökt vara kompisar men det går inte eftersom hon har känslor kvar för honom.

När min bror pratar med mig om henne så antingen är han arg eller så blir han arg på henne, men samtidigt så vill han göra det tydligt att hon är väldigt snäll. Hon är säkert jättesnäll, men hon visar det inte mot oss eller mot min bror.
När han däremot pratar med vår mor om henne så är allt bra och det är inga problem... Så nu vet jag inte vad jag ska tro längre. Jag vet bara att jag inte tycker om henne längre.
Kvällen innan mitt kalas för ett par månader sen så ringer min bror och frågar om det är ok att hon följer med. Visst tyckte jag, är det ok för honom så får det la var aok för mig med. Så när hon är här står jag bakom henne när hon pratar med min mormor och jag hör henne säga till min mormor "Du vet, du är en enda anledningen till att jag ville komma"..... !!!!!!!! Jävla kärring! Vadå att hon försöker myyygla sig in och bli kompis med mormor. Jag blev förbannad och dagen efter berättade jag för mormor hur det var mellan exet och min bror och då var exet inte lika omtyckt längre. Rätt ska vara rätt.

Eller har jag fel?

Jag mailade henne iaf och sa att jag tyckte att hon gick för långt med den boken..

1 kommentar:

Anonym sa...

Om inte, så kanske överraskningsmomentet är borta om din bror råkar läsa din blogg ;-)

Inte alltid lätt att gilla vare sig nuvarande eller ex, men när de är ex, behöver man inte låtsas längre.
Säg till henne att ni som har en relation till/med din bror har en egen fest för honom OM han ens är hemma.
Säg att det inte är hennes sak att ordna...
Nästa gång nån av er fyller år, säg till din bror att inte ta med henne, det uppmuntrar bara.

SÅ! Nu har jag också haft en åsikt haha, håller med DU!!!
Kram