fredag 6 februari 2009

Kalender

Först ut ska ni få se promarkerstället som jag har gjort. Det är inte så snyggt men det är bara en prototyp, plus att jag snabbt ville få ordning på mina pennor så jag kunde se dem :P


Det blev rätt käckt, förutom att pennorna gärna vill ramla in till mitten... Jag försökte lösa det med att spänna upp ett band som skulle hålla dem på plats, men det var inte alla penor som förstod det... :P

Nästa grej jag ska visa idag är en kalender som mor ska få födelsedagspresent ikväll (hipp hurra!)













Kalendern sträcker sig från Februari i år till och med Januari nästa år.
Idén fick jag från en pysselbok som en kompis hade, men dom hade använt ett cd-fodral som ställ... Men jag kunde inte hitta ett sånt som man kan vika helt bak så jag kom på att jag hade ju ett ställ från IKEA som mamma får få istället :D Jag tycker ju (såklart) att detta blev snyggare... ;P

Sist ut är asken som jag la korten i och som hon kan förvaran månaderna i när de inte används...

Enkelt dekorerad..

Nu ska jag smälla ihop en tårta till henne med :)

Efter besöket hos mor ikväll ska vi ut och fira min sambo som fyllde i onsdags. Hysch hysch, han vet inget än ;)

Ha en bra helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket superställ... det var nått av det fiffigast jag sett! Kalendern är också jättefin!
//Malin

Anonym sa...

Fy fasiken vad du varit duktig!!!
Überfint!!!

Håller på med en födelsedagskalender, men det var bara roligt till april... får ta tag i den.


Vi har träff den 28e... kan ni???
Kram

Anonym sa...

Å blir riktigt imponerad vilket arbete med ditt ställ till dina promärkar pennor och din kalender helt SUPER FINT gillar massor massor:) Du måste ha lagt ned hur mycket arbete som helst jo:)
Gillar din nya design på din blogg riktigt snygg:) Önskar dig en underbar helg kramis från lilla pyssel Inger

Anonym sa...

Hallooj!!
oja den kalendern va superfin, fiffigt:-)
& baka tårta till mor åxå, du är duktig.
Hoppas ni hade en trevlig kväll hos mor & sen på firandet :-)
kraaam!!

Anonym sa...

vilken toppen ide det var med kalendern
hon blir nog riktigt glad
kram lolla