tisdag 7 juli 2009

Snabb som blixten!

Nej, inte jag :P
Det blir inte så många inlägg längre. Jag sitter inte så mycket vid datorn på sommaren. Det tar dessutom väldigt lång tid att starta den nu så jag drar mig för att starta den :P
Sitter hemma på rast och tänkte pyssla lite så jag passar på att skriva ett par rader.

Uppdatering då:
Tumörkompisen blir bättre. Han är stabil och har fått åka hem till sin lägenhet i Stlm igen, tyvärr får han inte komma hem hit till sina vänner och sin familj ännu. Han får cellgifter och är väl inte helt pigg alla dagar.. Han har tydligen gått ner mycket i vikt och blivit hårlös.. Men det går åt rätt håll iaf! Vi tänkte åka upp och hälsa på honom snart igen. Oj... det måste ha varit lääänge sedan jag skrev.. :P Vi åkte upp och hälsade på honom helgen innan midsommar som jag skrev sist. Det var väldigt skönt att se honom, trots ca 13 slangar som gick in i honom och respiratorn som stack ut genom halsen... Liiite läskigt! Men skönt att få se honom. Trots all skit som hände honom, allt han funderade över och som han inte kom ihåg för att han hade sovit i ca en månad så hade han kvar sin humor och personlighet som sken igenom.
När vi var uppe så kunde han inte prata för att respiratorn blockerade stämbanden så gissa om vi blev överraskade när han ringde på midsommarafton! :D Guuu så skönt att höra hans röst igen.

Vovvisen är väldigt saknad. Men det går lite lättare varje dag.

Svärfar har det inte lika kul.. Han fyllde förresten år i helgen, grattis till honom. Vi överraskade honom med kalas här på våran nybyggda altan i lördags. Det blev mycket uppskattat.
Tidigare i våras fick han en hjärtinfarkt när vi var på väg in till jobbet. Fick tag på en ambulans och iväg bar det. Gissa om vi var oroliga! Det gick ca 6 timmar innan vi fick höra något. Men det fick bra. Han hade kommit in i tid.
Han fick komma hem efter ett par dagar och blev sjukskriven i 6 veckor. Alldeles för kort tid om ni frågar mig. Sen gick han på halvtid i en månad och sen fick han gå upp till heltid. Alla på hans jobb visste ju vad som hade hänt så han fick lite lugnare jobb.
Två gånger i veckan har han varit hos läkaren på koll och först i slutet av juni gjorde en läkare ett ultraljud. ARGH!!! Det skulle ha varit gjort mycket tidigare. Då upptäckte dom att han borde verkligen inte jobba heltid för att hjärtkapasiteten är nedsatt med 35% och han har kronisk hjärtsvikt. Jippiefreakingkajjej.
Så nu är han tillbaka på halvtid.

Suck.
Det blev mycket skit denna våren. Framför allt för min sambo. Han är så orolig för allt. Det är inte alltid man kan se det men ibland lyser det igenom och man kan se hur rädd han är. Först hans pappa och sen hans äldste vän och nu får han bara dåliga nyheter om sin far.

Men det finns ljusglimtar ibland med.
Sthlmsresan tillsammans med två kompisar var jätterolig. Jag tror aldrig att 5-6 timmar har gått så fort i bilen. Kanske var för att jag sov ett par... :P
Midsommar var också jätterolig. En kompis från sthlm kom ner och även ett par andra kompisar kom. Jättekul! Tack alla :) Hoppas att de andra hade lika kul som jag hade :P
Vi spelade (bl a) kort på midsommar. Jag spelar aldrig kort nu för tiden. Jag ÄLSKAR att spela kort :D Min sambo tycker inte alls att det är lika kul.. Men efter midsommar har han frågat om vi ska spela :D

Öhm.. vad har vi mer gjort som är kul? Svärfars kalas i helgen då.. Just ja. Vi var på bio i fredags med min bror. Vi såg Ice age 3 i 3D i Gbg. Gööörkul :D
Jag har badat! Det ni :P Jag är en jättebadkruka. Men jag hade tur, det var 25 grader i vattnet :D Dagen efter åkte vi till ett annat ställe för att bada men det var inte alls lika kul :(

Nej, nu får jag slita mig om jag ska hinna göra ett par kort innan rasten är slut :P
Jag får väl bli lite bättre på att uppdatera här och visa mina små alster.

Ha det gott alles!
Kram

Inga kommentarer: