måndag 9 november 2009

da dattada da dattada

På onsdag blev det bestämt att jag och ett par tanter ska kika på tärnklänningar inför bröllopet. Jag veeet, det är ett tag kvar till bröllopet, vi har ju inte ens bestämt ett datum än.. Men det är kul att titta.
Jag blev lite rädd dock.. Jag hittade samma klänning i Usa och i Sverige.. I Sverige kostar den 1400kr plus frakt... I Usa kostar 3 stycken inklusive frakt 2200kr... (plus tull...) Hur kan dom kosta så himla mycket i Sverige!?
Funderar starkt på att importera dom. Någon som känner en sömmerska som känner för att stå på stand-by ifall vi behöver ändra på dom? :P


På begäran:
kommer nu listan på vad vi köpte på Ullared och som en bonus, även det vi köpte på IKEA :P
Ullared:
  • Ett par munktröjor till herrn. (jäklar vad snygg han blev i dom ;) )
  • Filmer: Piraterna i Bullarsjön 2, Ronny och Ragge, Young guns 2, Drakarns rike, Australia, En ung Jane Austen.
  • Julhundtäckte som vi knödde ner katten i... Han blev lagom glad :P
  • Cykelkorg -ifall vi skulle få för oss att cykla till affären eller till fester...
  • Ljuslyktor
  • Bakplåtställ
  • Adventskalender som man kan sätta fast egna saker i
  • Några dukar
  • Sällskapsspel: Monopol, tjuv och polis, Yatzy, plockepinn, Schack
  • Några ramar till hyllan i sovrummet
  • Julpapper
  • Annat smått och gott till hemmet; tvål, fryspåsar och sånt :P
IKEA:
  • Popurri (Jag skulle förklara för Herrn vad det var och till slut fick det heta "skräp som doftar gott"...)
  • Bäddsoffa -så att vi slipper blåsa upp den jäkla madrassen varje gång...
  • Madrass till soffan, såklart
  • Hm... nu var det ju det där med minnet igen... Kanske skulle köpt ett minne på Ullared... :P
Var även inne på Jula och köpte en fin hylla som jag ska i badrummet. Efter många om och men så fick jag äntligen ihop den, MEN nu får jag inte upp den. Jag HATAR gipsväggar. Ännu värre är gipsvägg på en yttervägg... Jag har ingen aning vad jag ska använda för att sätta upp den. Så min snälle snickare (före detta snickare) lovade att kika på den i lördags..... Den ligger fortfarande på badkarskanten.

Nåja, det blir nog bra till slut.
Nu blir det dags för sängen.

Tjing!

Inga kommentarer: