torsdag 27 maj 2010

En bra dag

Är för ovanlighetensskull på bra humör och inte det minsta gnällig ;)

Tog en tur till NÄL igår för att träffa mor efter hennes operation. Inget allvarligt men tillräckligt för att hon skulle få ligga kvar ett par dagar. Ett par timmar där flög förbi alldeles för fort och hon fick nästa knuffa ut mig när besökstiden var slut. hihi. Jag kommer själv ihåg hur hemskt långtråkigt det var att ligga där och så ensam jag kände mig när mamma hade åkt hem.
Men idag ska hon få komma hem iaf.

Sen mötte jag upp min bror i Uddevalla och fick träffa min underbara söta brorson för första gången och guuuuuuuuuu så söt pojken är. Jag förstår hur min bror kan sitta och stirra på honom i timmar. Suck. Jag hade glömt bort hur söta de små liven är.
Han bara låg där i bilstolen och sov så gott och ibland så gjorde han någon grimas och knöt nävarna eller drog en hand över ansiktet.

Jag blev påmind om vad jag kommer att få ut av alla sparkar och all knöning i magen och det kändes bra.
Jag satt och gick igenom massa papper igår och mellan det och alla möten med all information och allt skräp så är det lätt att glömma varför man gör det här så att få se det söta barnet var nog nyttigt för mig.

En klar, två kvar :)
Jag hoppas att de dyker upp hos mormor på morsdag så man kan få dreggla och peta lite till. tihi

Idag får det nog bli en dag i kortverkstaden. Tre mammor ska firas, ett krya-på-dig-kort ska göras och även ett kort till den lille pojken. Undrar var jag ska få inspirationen ifrån :P Det får nog bli en bloggrunda och en googlerunda kanske.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: