onsdag 19 maj 2010

Uppe före tuppen

och sparkade honom på benen.
Eller kanske inte.
Men uppe tidigt var jag iaf! Både igår och idag.

Gårdagen kändes sådär lagom lyckad. Jag stod upp tidigt för att hinna göra maaaassa grejer men det gick inge bra. Det började med att jag skulle göra en stor gratäng och hade lånat mors matberedare för att det skulle gå fortare att skiva potatisen men den ville inte fungera. Suck. Ingen som kan komma på vad felet är. Så det blev till att göra det för hand.
Sen ringde jag mvc för att boka tid för undersökning. Det har varit så lungt och skönt att inte behöva gå dit :P Jag känner mig så stressad när jag är där.. Nåja, enda tiden hon hade var nu eller med en gång. Så jag ringde herrn och frågade om han kunde komma för vi skulle ju ändå lyssna på bäbisens fisar men icke, han var fast. Så jag fick skynda mig att göra mig iordning och skynda mig iväg till munkedal. Pust.
Väl där så hade barnmorskan knappt tid att träffa mig för hon skulle egentligen vara ledig och lägga i båten... Så välkommen man kände sig. Så hon stressade igenom undersökningen, tryckte och klämde och hade sig. Det gör ont att trycka på bäckenet.
Hon gnällde på att jag hade gått upp för mycket i vikt och sa att jag måste ringa dietisten.. Jag vet inte ens vad jag gör för fel.. Sen upptäckte hon att mitt blodvärde hade sjunkit alldeles för mycket så hon skickade iväg mig till labbet för att ta ett nytt blodprov för att kolla järnvärdet, har jag otur är det lågt och då måste jag ta järntabletter. Urk.
Men de på labbet hade gått hem så jag måste åka ner IDAG istället. Maaas.

Det var många gör si gör så, gör inte det, gör detta, gå dit, gå hit, följ mig, gå hem igår. Det är inte konstigt att blivande mammor blir stressade. Plus att man har något som sparkar hårdare och hårdare på en.
När jag gick därifrån igår så ville jag bara gråta. Det blev för mycket och det var inte alls något kul längre. Jag blev inte ens glad av att höra bäbisens hjärtljud.
De enda tiderna för undersökning som jag kan få i sommar kräver att jag tar ledigt från jobbet.. Jag har fått jobb 6 veckor och så KRÄVER tantan att jag ska ta ledigt 3-4 dagar. Det känns inte riktigt rätt mot jobbet. Men jag har inte så mycket val.

Jag rullade vidare mot blomsterhandeln för att trösta mig med några blommor :P Har lite grejer som jag ska köpa för att få ordning på krukor och spaljeer denna sommaren men men varför blev jag inte förvånad. Priserna var inte riktigt vad jag hade räknat med så jag kom hem med en stackars liten blomma :P Men den gjorde mig glad. Fick bytat ut den mot en tråkig vissen påsklilja som stod i en kruka och det blev riktigt fint.

Resten av kvällen förflöt ganska smärtfritt. Fick lagat mat och fick gjort några av de sakerna som jag skulle gjort på dagen så jag fick känna mig lite huslig iaf!

Jag vill inte låta otacksam, det ska bli kul att få en familj men det är bara så mycket INNAN dess som jag inte hade en aning om och pressen känns så stor när man pratar med de som kan för de tror att man ska veta allt men jag har ingen som helst aning om vad jag gör.

Jag har hört mycket negativt om försäkringskassan, dom är jobbiga, och bara bråkar så jag blev glatt överraskad när jag fick prata med den snällaste rösten och den mest förstående kvinnan. Jag blev glad. Det gjorde min dag :) Får se om det håller i sig.

Denna dagen har jag en del att göra med.
  • Vänta på samtal från försäkringskassan för att boka tid för informationsträff.
  • Ringa kommunen för att boka tid för fastställande av faderskap... CHECK!
  • Ta blodprov CHECK!
  • Ta en tur till torp för att inhandla krukor så jag kan bli klar med blommorna! CHECK!
  • Så frö i de nya krukorna
  • Ev. boka biobiljetter.
Hmm... det kändes som att jag hade mycket mer att göra idag... Det är bra att få lista det :P

Inga kommentarer: