torsdag 29 april 2010

Gårdagen

Gick ju riktigt lysande... Eller inte.

I förrgår så utmanade herrn mig. Jag bad honom att ta fram en plaststol till utemöblerna så vi kunde prova om den nyinköpta dynan passade. Han tog en kik in i garaget,började nästan gråta och sa att han skulle göra det någon annan dag. Det är VÄLDIGT stökigt där inne. Så jag frågade om jag kunde få fram en stol eftersom jag har mer tid och vill verkligen få provat dynan :P Han skrattade lite och sa att om jag lyckas få fram utemöblerna så var jag minsann inte dålig! Allt stod tydligen framför... Men jag var välkommen att försöka och han lovade att inte bli arg ifall jag stökade ner... Det gick inte att stöka ner mer!
Så igår tänkte jag minsann försöka! Jag vill inte vara vek, jag VILL kunna göra saker som innan allt det här. Så jag drog igång och började möblera om där ute. Flyttlådor (som vi har veden i på vintern) blev staplade i ett hörn, gamla färgburkar blev placerade där bilen brukar stå -det blev en början på skräphögen, sen var det cyklar, brädbitar, massa plastbitar, pappkartonger...
Till slut lyckades jag komma fram till utemöblerna och ut åkte de :P Så irriterade jag mig på gruset som låg kvar på plattorna efter vintern så då fick jag sopat bort det och sen kom regnet! :P Det var nog inte meningen att jag skulle haft fram utemöblerna...

Det blev massor som jag lämnade till återvinningen och det finns en del kvar i garaget men det får vi lämna till tippen, någon dag.
Sen var min rygg helt kalas. Bebisen låg långt ner och tryckte på bäckenet, det gör ont och det påfrestar även ryggen och sen har jag ont i ryggen sen gammalt; det är en nerv som kommer ikläm mellan två kotor och låser sen olika delar av min kropp. Igår låste sig vänstra benet så jag kunde inte lyfta det mer än ett par millimeter från golvet och så fort jag rörde mig kändes det som att ryggen skulle gå av.
Jag saknar min kiropraktor.

När herrn sen kom hem så hade han med sig vår vagn :D eller, vår och vår men... ja. Det var INTE samma som i annonsen, det var helskumt. Men den var fin iaf och jag hittade bara en liten grej som var trasig men det kan jag laga. Vi fick med alla tillbehör som vi behöver (tror jag) plus en bärsele. Toppen!

Lite senare tittade han på biljettbokningen som jag hade gjort och jag var visst inte så duktig som jag hade trott. Trots att jag hade tittat och klickat och tyckt att jag var så noggrann så hade jag lyckats boka fel dag! Jag hade bokat biljetter till igår. Herrn fick lite panik men till slut lyckades han på tag på ansvarig som kunde avboka dem och jag fick boka nya med herrn blängandes över min axel :P

Så jag fick förvisso gjort en del igår men det blev en del fel med :P Så jag ska sluta stå upp tidigt!
Idag ska jag och min bror ta en sväng till Bullaren för att se hur det går med våra vaggor. Jag är så nyfiken på hur de ser ut!

1 kommentar:

Faster hihi.. sa...

visst är det så att man förlorar sin egentid & tiden tillsammans som bara 2, men man vinner nått annat som är så stort :-) & vet du här finns det en faster som kan ta hand om lillknodden om paret vill ut & känna sig som de tu igen :-)

Vagnen var jättefin :-) härlig att köra & go att åka, tror jag hehe..
bara bilstolen & kanske ett skötbord då,, :-)sen har ni det viktigaste, ja blöjor & sånt plock visserligen,, men det kommer senare,,
Tänkte på att en bra ide va att gå med i liberoklubben.se man får massa saker & erbjudanden, & rabbatkuponger, himla bra :-) pampersklubben får man rabattkuponger & blöjor hemskickade eftersom barnet växer..

Om du anstränger dig mkt, tyngre jobb som att lyfta bära & städa, så får man mera ont, jag fick inte dammsuga äns med Elias i magen,, påfrestar fogar & man belastar sig galet, så har man ont av foglossning & i ryggen, så får man ta det lite lugnt :-) tråkigt som bara den men,,, hoppas ni hade en trevlig helg i götet :-)