onsdag 14 april 2010

Klanttant

Duktiga lilla jag har gått och ramlat. Eller snubblat eller vad man ska kalla det..
Jag snubblade till i en trappa så att jag ramlade. Som tur var landade jag på knäna.
Mindre tur var ju att jag landade först på utsidan av foten och sen på knäna så jag fick en härlig vridning i hela benet vilket gjorde att den natten hade jag ont i magen, höften, knäna och foten... :P
Magen tror jag klarade sig. Den landade ju på låren så det borde inte ha hänt något. Borde inte. Samma kväll var jag övertygad om att jag kände den röra sig så då är ju allt ok, men dagen efter så var jag inte lika säker längre och nu kan jag inte släppa tanken på att något har hänt. Men ingen blödning och det onda sitter i buken så jag tippar på att det är musklerna eller ligamenten så det borde vara ok.
Borde borde borde.

Det gav mig en liten tankeställare om hur farligt mitt sommarjobb kan bli... Springa i trappor varje dag känns lite som att utmana ödet. Men jag får gå lugnt och hålla i mig.
Även om det inte känns verkligt än så är det tillräckligt verkligt för att man ska få panik när man riskerar att förlora det.

Knäna är okej, fick ett litet skrubbsår på ena och ett blåmärke och svullnad på det :P höften har jag inte märkt något av, det enda som gör ont är FOTEN. Dumma jäkla fot :P Den gör ont när jag belastar den en längre stund och den har en tendens att vilja vika sig utåt så jag misstänker att jag har sträckt något. Men det går väl över snart.

Nästa vecka hoppas jag på en tur till Nordby för att kika på bebissaker med mor. Jag tror att herrn kan bli glad om han slipper springa i affärer hundra gånger bara för att jag vill titta :P
Det är en miljon saker som man ska köpa och så mycket som man inte tänker på...
Jag hittade en fin byrå/skötbord som jag blev sugen på men det är väl ungefär så långt jag har kommit... Jag blir överväldigad när jag tänker på allt vi måste köpa.
Bilstol och vagn har jag inte vågat titta på än för jag vet inte vad vi ska ha. Jag är helt nollställd.
Svägerskan är snäll och hjälper oss så mycket hon kan, svågern lika så. De är väldigt generösa med att vi kan få köpa deras grejer :P Det är bra att ha syskon som redan har gått igenom detta.
Men jag vet inte... Bilstol är såpass viktig grej så jag vill inte ta fel. Ska man hyra eller köpa?
Urk.
Hur tidigt kan man börja köpa grejer?
Jag skulle jättegärna vilja börja köpa saker redan nu. Det kliar verkligen i fingrarna :P Men jag pratade med min bror och hans tjej om det och de vågar inte köpa något för tidigt IFALL något skulle hända.. Men när ska man börja?

Jag tycker om att planera och vara förberedd men när det gäller detta känns det som att jag inte kan vara det minsta förberedd.
Det är tur att jag har en kille som är lugn och sansad som kan lugna mig.

Jag kan ju börja med att kika i kataloger och kryssa för det jag vill ha :P

3 kommentarer:

Teresia sa...

hehe.. så då kommer jag med en bra ide, tycker jag iaf, nu har ju halva tiden gått & den värsta tiden e över, iaf för missfall & så, visst kan saker hända men, d ska d inte ;-) jag tycker att ni kan ju börja lite smått nu, så blir det inte allt på en gång., blir ju så dyrt köpa allt på samma gång, typ bilstolen, som jag idagsläget känner att jag hade köpt en om så hade vart, hyrde ju t båda men gillade inte nån av stolarna, men d kanske finns bättre att hyra idag,,, finns vääldigt fina på blocket annars, eller så kan man köpa den ny & nått annat begagnat. lite nybörjarpaket m kläder, lite bodysar & lite byxor kanske, så man har nått iaf, en söt filt:-) jaa det finns määängder saker man ska ha, så bra börja i tid så kanske man fått ihop allt när d e dax, hihi viktigast av dom större sakerna är ju bilstolen, som bebbe ska åka hem fr bb i :-)

usch lät inge bra att du hade ramlat :-( men oroa dig inte, bebis ligger tryggt & väl skyddad där inne:-) kram

Anna sa...

Det viktigaste måste väl ändå vara alla söta kläder och småprylar som jag kommer att få köpa ;P
Alla större säkerhetsgrejer lämnar jag till herrn. Han brukar få ordning på det. <3

tessan sa...

hihi jaa presis, det kommer nog ordna sig alltihop:-)