tisdag 27 april 2010

En dag med tre generationer

Jag, min mor och mormor har haft en rolig dag på Göksäter idag. Det stället har det mesta! :P
Lillskiten hade bestämt sig för att ligga låg idag. Tyvärr inte så som spioner och hemliga agenter gör utan långt neeeer så jag har haft en smula ont. Jag visste inte ens att dom kunde göra så.. Jag trodde att de bara låg mitt i magen... Mycket ska man få lära sig innan det är över.

Anledningen till dagens resa var, åtminstone för min mor, att titta på barnkläder och barnkläder hittade vi! Det var lite svårt att hålla fingrarna i styr. Det blev många "åh", "aaaw", "titta här" och "titta där".
Jag fick köpt ett par bodysar, ett par byxor, en t-shirt och ett par sockar. Sen kom mormor och frågade om jag ville ha en liten tröja/jacka och det kan man ju inte tacka nej till! Det blev även ett par bäbisfiltar, tårtfat och en dyna till utemöblerna för herrn att godkänna, säger han ok så blir det en tur till!

På vägen hem passade vi på att stanna på torp och handla lite så det blev en smula sent innan vi kom hem och det känns i kroppen! Urk.

Jag har tagit tag i saken och börjat titta på vagnar och bilstolar och med MYCKET hjälp av svägerskan så TROR jag att jag vet vad jag är ute efter. Men vad vet jag.
Jag hade hittat en jättefin och ganska billig vagn i U-a som gick i svart och mörkgrön... Älskarn! Så herrn var snäll och ringde på den idag men tyvärr var den redan såld. Buhu.
Jag har hittat ett par andra annonser ikväll men inga som ser lika fina ut som den första.
Det tråkiga är att de allra flesta är i Gbg... Jag är inte det minsta sugen på att åka så långt bara för att titta. Så fort jag blev bortskämd med att den var nära!! Haha.
Men som sagt, jag har hittat några andra och ett par finns till och med inom tittavstånd så vi får se.
Vet ni någon så får ni gärna hojta till.
Imorrn tror jag att det får bli en tur till Babyproffsen för att kika på utbudet och för att provköra.

Nu skulle jag bara haft en byrå/skötbord att lägga kläderna i med... Tihi.
Jag har spanat på en söt byrå i en katalog... Jag tror att den ska finnas på Nordby så det får bli en tur dit någon dag. Förhoppningsvis snart!

Jag började titta på vagnar och bilstolar i helgen.. Idag ringde vi på en annons och köpte de första kläderna... Nu känns det som att det börjar rulla på... Det hade varit skönt att så de stora bitarna avklarade så att man slipper tänka på det nå mer.
Imorrn får jag nog ringa på ett par annonser till. Får se vad det kan bli.

Inga kommentarer: