tisdag 20 april 2010

Gröt, Magnus, Sparkar och slag

Undrar hur många tallrikar gröt Herr Magnus har ätit för att bli så stark... :P

Det var tänkt att jag skulle se honom spänna musklerna i lördags men min kropp höll inte riktigt med.
Jag har börjat tröttna en smula på att äta smörgås :P så jag tänkte vara duktig och göra mannagrynsgröt i lördags. Duktig flicka. Bara att när jag hade duschat och höll på att sminka mig (man måste ju göra sig fin när man ska träffa sveriges starkaste dansös... :P) så höll jag på att svimma. Tydligen så får jag inte ut så mycket energi av att äta gröt. Crappers!
Så jag fick vackert gå och lägga mig och herrn fick åka till tanum själv. Men nu har jag lärt mig det; ingen gröt förens i oktober (cirka).

Denna dagen började bra...
Det började inatt (det började egentligen för några veckor sen :P) med att jag kände en klump som låg och knödde mot min mage... Jag hade fått en fin bula på halva magen. Knäppisen. Sen när jag vaknade imorse var det dags för några sparkar och slag... Så snällt.
Jag har tidigare inte varit säker på om jag har kunnat känna några sparkar eller slag eller om det bara har varit min mage som konstrat men imorse blev jag säker. Jag hade handen mot magen och kände det genom huden.
En sån liten vilding jag har fått. Undrar om den brås på sin mor... :P
Min kära kusin som nyss fick en liten fick höra av barnmorskorna att hennes bebis var en av de livligaste fostren de hade sett och när bebisen var sex veckor höll hon huvudet själv.... Jag är mäkta imponerad! Hoppas att min unge får en lika stark nacke.

Nåja. Halva tiden har gått. Bara resten kvar.

1 kommentar:

teresia sa...

haha, skrattar... kul du skriver :-) en som ligger & knör i magen hihi, så nu börjas det slåss alltså ;-) va skoj, eller ja, det e väl dåde &, nu i början e det ju lite svagare smällar hihi & det e kul... nu kan david åxå känna bebben då:)..kram