lördag 4 september 2010

Åh så roligt! (för scrappare)

Svensk scrapbooking så hittade jag en länk till deras "tv" där man kan få massa bra tips och inspiration!
Bland annat så hittade jag tips på hur man gör egna retroblommor.
Jag köpte nämligen tre blompunchar nyligen (billigt erbjudande på Pand*ro) och kände att nu jäklar ska jag passa på att få en snygg blomma med dom.
Pand*ros egna tips var att stansa ut en blomma i varje storlek och sätta ihop, och även om det blir fint så tycker jag att det ser lite fattigt ut:
Till skillnad mot den som dom visade på "tv":
Nu gjorde jag inte exakt som dom visade. Enligt dom så skulle man spraya blomman med vatten medans man gjorde den så att den skulle bli mer lättarbetad men eftersom jag satt i soffan och gjorde den så var jag inte jättesugen på att börja bråka med vatten. Men det gick ju fint ändå. Jag är nöjd.
Det var kul! :D Risken finns nu att jag använder denna blomman på AAAALLT ett tag, men jag lovar att försöka hålla mig i skinnet :P

Inga kommentarer: