fredag 15 februari 2008

Alla hjärtansdag

hihi kikade på mitt förra inlägg... jag har visst väldigt svårt för att skriva korta... :P
Hoppas ni orkar läsa dom. Det är kul när ni gör det. lämna gärna en kommentar med. ;)

Kikade på tant E's blogg förut med....

"Tyvärr måste jag medge att jag föll lite för en av de mest kommersiella dagarna på året. Kanhända att jag köpte en blomma och en present. Och gjorde lite middag. Fast det är sådant jag kan göra andra dagar också, så det var ju inte BARA därför."

Är den verkligen så hemsk?
Jag tycker den är jättemysig (ja, så länge man har någon att mysa med, och ja, det är tråkigt för dom som inte har det), jag har någon att mysa med och jag gör det jättegärna. Men det är kanske inte alla gånger man hinner det, eller det blir inte av eller... ja.. något.. :) Så jag har inget emot att man har tagit en dag på året som man kan tillägna kärleken (passande att den infaller på våren), de som älskar någon, inte bara de som är ihop.
Jag passade på att göra lassange, sallad, dukade romantiskt för två med ett levande ljus... Jag hade slått in en chokladask med hjärtformade bitar i och så hade jag gjort ett kort och detta la jag på Davids kudde... En gullig grej..

Lite godare mat (man får väl passa på så fort man får en ursäkt? :P), en liten symbolisk gåva. Han kom hem efter jobbet och sträcker fram en liten bukett med rosor (han vet hur svag jag är för sånt), han går och duschar och maten är klart när han kommer ut... Sen eftersom jag gillar att baka hade jag gjort en liten hjärtformad marångtårta med jordgubbar som garnering som stod dukad på tvbordet...

Sånt gör jag gärna alla dagar på året, men det blir inte av alla dagar... Så är det verkligen så fel med EN enda dag speciellt för detta?
Det må vara den mest komersiella dagen på året (men.. jul då?), men jag tycker om den.
Jag skickade en kram till min mamma, jag hade en underbart mysig kväll med min älskling. Du får kalla den dagen precis vad du vill.


1 kommentar:

Emma sa...

Haha, visst är det underbart också, men man måste ju inte ha en anledning för att göra lite fina grejer, lite oftare... ;)