måndag 11 februari 2008

Supriiiis Kundiiiiis

Lördag kväll.

Klockan 19.00, hade jag sagt till min sambo, då ska vi ut och åka.
Så blev det inte riktigt :P men nästan.
19.25 var vi på väg.
David visste iiiiiiiiiiiingenting :P
Så jag körde.
Tanken var att vi skulle vara hos Lisa vid sju och så skulle jag sticka iväg och hämta stelling halv åtta. Men när klockan blev så mycket så fick vi sticka direkt till Dingle och hämta Stelling.
Klockan blev så mycket bara för att någon blev irriterad för att han inte hittade den tröjan som han hade tänkt ha...
Hihi. Den hade jag gömt :D
Så tyket kanske ni tänker nu, men det var det inte se :)
Lisa och grabbarna (osäker på exakt vilka) hade en liten överraskning till David så jag hade fått order av Lisa att gömma hans fina tröjor. Dom hade nämnligen köpt en ny tröja till honom. hehe. Så om han bara hade "skabbiga" tröjor att ta på sig så var han ju tvungen att ta på sig den han fick av dom...

Tänkte lägga en bild här men jag har inte fått de bilderna än :(
Uppdatering följer.

Nåja.
Från Lisa drog vi till Dingle, bankomaten.
Sen satte vi på David en ögonbindel :D och så började färden.

Tre varv i första rondellen.
Genom samhället, upp till tågstationen, ner igen, ett par varv i rondellen (dingle är inte så stort :P).
Sen bort mot Traden (rasta), in på busshållplatsen.
Där tänkte ju jag snurra till det men så kom Conny i vägen :P, han körde den andra bilen. Så det fick bli en liten väg mellan busshållsplatsen och parkeringen och då kläcker någon ur sig "ojoj, offroad med!" Jaha, sa David, vi är vid Gläborg ja... Dumt av mig att köra där :P Det är ju han som har lärt mig den vägen...

Men men, vi fortsatte, vi var ju långt ifrån klara än :P
Sen körde vi tillbaka och mot Lysekil, där visste jag att jag hade lurat bort honom, för rondellen märktes knappt och istället för att svänga av vänster och hemåt körde jag rakt fram :P och vi brukar aldrig köra till Lysekil så den vägen kan han inte så bra. Tack för tipset, Rikard.
Så, kustvägen framåt!
Mörkt var det, jag kunde knappt vägen :P och klockan tickade.
Det var en rolig väg.

Efter en stund så tröttnade David på att försöka lista ut var vi var så han bara åkte med och drack sin öl :P
Efter att ha följt vägen en stund så svängde vi in i Fjällbaka, eller.. jag iaf.. då var den andra bilen borta, de tog en annan väg i slutet.
När vi svänger in i Fjällbacka så utropar Jonas: "Men, det här är ju fel, hit ska vi inte".....
Somliga kan inte spela :P
Så jo, men visst, tyckte jag. Det beror sig på vart vi ska... Jag kanske har ändrat mig och hittat på ett nytt ställe.. Det är ju jag som kör.. :P
Så fick vi skämtat bort det och vi åkte vidare.
Vid det laget så satt alla i bilen och gnällde på att ett toabesök hade ju inte varit fel.. Så nu fick det bli raka vägen mot slutstationen: TANUMSTRAND.
och Arvingarna :P

När vi svängde in på parkeringen så hade den andra bilen precis kommit dit, passande.
Då frågade vi David om han hade haft någon aning om vart vi hade varit på väg. Men nej, tyckte han, det hade han ju inte haft. Han hade tröttnat på att gissa.
Vilken tur! Trots att flera hade försagt sig. Iaf en *host*rikard*host* hehe
Men i slutet hade han förstått var vi var, för det finns bara ett ställe i norra bohuslän (tydligen...?) som har ett farthinder på väg ner mot parkeringen...

Jaja, det fick la gå. Nu var vi iaf framme så då spelade det ju ingen roll längre. Men han fick ändå ha på sig ögonbindeln ända fram till baren :P Lite skoj får ju vi ha... heh... Vi hade la haft roligast hittills... :P Men David klagade inte.

Arvingarna hade redan börjat spela så vi slog oss ner vid ett bord och ölen började strömma. :P
Vid ett-tiden sa Conny att han inte tyckte det syndes på David att han var full... Naee.. tyckte jag.. det är han kanske inte heller... :P Men jo, det var han. hihi. Strax efter började det synas mycket. Kanske bara var att jag tänkte mer på det då..

Det var en trevlig kväll. David var full. Jag hade kul, Lisa hade kul... T o m Conny sa att han hade lite skoj... ;)
Jag tror att alla hade skoj förutom kanske en... det var kanske inte riktigt hans scen... hårdrockare som han är...
Men det var ändå en kul grej...
Det var skoj att få med ett gäng och gå ut.. Det är inte så ofta längre som vi är så många som går ut samtidigt..

Jag åker gärna tillbaka till Tanumstrand. Det var skoj där.
Många tror att det bara är pensionärer där och dansar men oj oj så blandat det var. JÄTTEblandat!
Nästa helg blir nog lika blandat med karnevalen..
Jag har hört många som ska dit. Min ene bror (kanske den äldste med?), min svägerska, en gammal klasskompis... Ja... och så halva tanum och grebbestad då :P
Karnevalen är väldigt uppskattad.

Det var skoj att få åka till Grebbestad och festa för en gångs skull, istället för Uddevalla.
Jag kommer ifrån Tanum (grannbyn) så jag såg så många som jag kände igen på ett eller annat vis...
Det var kassörskorna från ica :P gamla klasskompisars föräldrar, gamla klasskompisar, kompisar till mina syskon... Det var skoj :)
Jag kände mig på något vis som hemma, även om jag aldrig riktigt tyckt om att bo där... inte förens jag flyttade därifrån för gott...

Men men. En lyckad kväll.
Tack alla som var med och tack Lisa för idén.

Inga kommentarer: