onsdag 23 juli 2008

Drömde om dig inatt...

Jag drömde om dig inatt.
Jag hade glömt bort det, men sen kom jag ihåg.

Jag gick på en gata och när jag tittade upp så stod du där med ditt långa blonda hår, och för en sekund när våra blickar möttes log du. För en sekund, sen tittade vi bort och visste inte vart vi skulle ta vägen.
Jag ville krama om dig, hålla i dig så att du inte kunde springa iväg igen.
Du stod där, kristallklar mitt bland suddiga människor.
Jag ville så gärna prata med dig, få höra dig skratta åt mina dumma skämt, men jag vågade inte säga något, jag vågade inte ens röra mig.

Jag gör så gott jag kan för att glömma dig, men du biter dig fast i mitt minne och strör salt i mina sår.
Varför kan jag inte få glömma dig, få glömma allt kul vi hade och hur mycket jag saknar dig...

1 kommentar:

Marit C sa...

Vad vackert drömt!

Men glöm inte bort!

Minns!

Kram