fredag 25 juli 2008

Mycket att stå i...

Det blir inte så mycket scrapbooking och kortmakande ju nu, men jag "pysslar" med annat :)
Jag är rätt så duktig på att hitta på saker att göra, tihi och min käre sambo får bara mer och mer att göra :P
Jag vill göra massa saker men så är det alltid något "litet" som han måste hjälpa mig med :P

På dagordningen nu står:
  • Göra skrivbord
  • Bygga blomlådor
  • Göra klart växthuset
Idag ska jag hämta skrivbordsskivorna (som Kville trä så snällt har sågat ut för mig) och även mitt "lilla" paket (lite drygt 17kg) från ikea med skrivbordsbenen och lite annat små och gott :)
Imorgon ska vi köpa brädor som vi ska bygga en trappa av (vi ska göra en ny utanför sovrummet) och så hoppas jag på att kanske få köpa brä'er till blomkrukorna.
Jag kan göra allt själv, inge problem (förutom trappen som är killens projekt), förutom att killen måste såga en halvcirkel i ena skrivbordet som inte kville trä kunde och så ska han fixa hörnena för mig. Sen ska han hjälpa mig lite med vinkeln på hörnena på blomkrukan.

Hmm... det är ganska stora grejer som jag behöver honom till :P Men, när han är klar med det så ska jag sprutmåla skivorna och det blir även en del hyllor som ska målas i vit lackfärg (så dom ser ut som IKEAs) och sen ska jag skruva på ben, skruva ihop hyllorna och skruva ihop blomlådan.

Ska bli så kul att få komma igång med det! :D
Tyvärr måste färgen härda i ca en veckan innan man belastar den med något för att den ska hålla så länge som möjligt så det dröjer läääänge innan jag kan använda dom :(

Såhär kommer pysselhörnan att se ut när de nya skrivborden är uppe :) Tyvärr har vi mycket bös som ska få plats där med så riktigt såhär fint blir det inte, men på ett ungefär iaf :)





Så här ska se blomkrukan se ut, förutom den lilla i mitten. Jag ska bara göra den nedersta delen. Jag tänkte göra i tre olika storlekar :) Vi får väl se hur det blir. Det är ju ingen brådska direkt, jag har ju tills nästa sommar på mig. hihi

Inga kommentarer: