söndag 1 mars 2009

Uppdatering

Tjaba tjena tjoho!

I detta inlägget blir det lite av varje. Det blir förresten det 130e.... För den som bryr sig.. ;)

Har precis tänt i kaminen då här är iiiiiiiiskallt och tänker på kompisparet som är på solsemester för att fira hennes 25årsdag. Avis avis :)

Min brors kalas kanske löser sig iaf... Nej, han har inte läst min blogg, inte vad jag vet iaf :P Han vet nog inte ens om att jag bloggar. Men han ringde i fredags (när jag precis kommit hem från en jättetrevlig dag i Göteborg med min mor (förutom när kiropraktorn knäckte rätt min rygg)) och undrade om han fick lov att låna mitt hus föra att fira sin födelsedag på lördag 7/3.. Oj oj oj tänkte jag och var nära på att fnissa högt. Jag älskar att överraska folk med kalas och smida planer. Snälla planer såklart.
Min bror bor i en liten lägenhet så han kände inte att han hade plats till alla så han funderade på om vi kunde vara hos oss istället och absolut, det var en kanonidé. Jag fick ju snällt spela med. Han började prata på mat och att han gärna ville vara med och hjälpa till, men han hade inga idéer på vad vi skulle ha mm.... Och så fortsatte det en stund.
När vi sedan hade lagt på berättade jag allt för sambon, mor och hennes kille som alla blev fundersamma.
Eftersom mamma hade övertalat mig att inte berätta något för min bror så var ju min första tanke att spela med och försöka få honom att låta mig sköta alla inköp så att han inte skulle stå med massa mat till ett kalas som inte skulle hända.
Men när vi fått funderat en stund kom vi fram till att det var bäst att berätta för min bror om överraskningskalaset. Nu fick jag precis medhåll från en annan bror med :P
Så jag ska få hit honom sen så ska jag berätta allt och hoppas hoppas att han inte blir förbannad på oss.

Nu till något roligare ämne.
Jag fick klart asken i tid :P Och den fick godkänt av min mor. Jag vet ännu inte vad tjejen som skulle få den tyckte om den. Eventuellt ska jag få en beställning på en till ask till... jag tror att det var flickans bror :P
Så här blev resultatet:


Jag lovade ju bilder på hur sovrummet ser ut :D
Så här såg det ut innan

Så här såg det ut i veckan


Så stor skillnad det gör med vita karmar.... :D
Nu har vi målat två väggar och på tisdagkväll ska det vara klart... jag är liiiite skeptisk.. men men :)

Det var allt för idag. Ha en fortsatt trevlig söndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart ni blir klara och skönt att kalasdelen löser sig =)

Kram