lördag 16 oktober 2010

Lördag?

Det känns inte som lördag..
Jag sitter i soffan med en gosse i famnen som alla andra dagar och herrn jobbar som alla andra dagar. Fast idag ska han till gbg och kika efter en ny bil till oss, Jeij! Hoppas att han hittar en bra och tar med den hem. Visst är det kul med nya saker? :P

Lite gladare idag. Det gör gott att få hälsa på mamsen och få ett avbrott.
Jag fortsätter att amma, trots smärta. Jag fick bvc att titta på bröstskadorna och nu tror vi att dom börjar läka. Hoppas. Han har förresten fixat suget igen, när han orkar iaf.

Jag tror att lilleman har åkt på en förkylning.. Hostar, snorar, nyser oxh snörvlar. Men det verkar bli bättre. Tror han fick det på dopet.
Han verkar ha börjat drömma mardrömmar med för han kan vakna och illskrika.. Hur kan en så liten redan ha mardrömmar?? Sånna småttisar borde inte kunna skrika så. Stackarn.

Dopet ja.. Det var fint, det jag såg :P Jag spenderade nästan hela kalaset med att amma, mata och natta lilleman..
Det var väl lite större och.. flådigare än vad vi är vana vid i sverige. Mamman till barnet är katolik så det var mycket grejer som skulle fixas. Det kändes som att dom hade samma budget som man brukar ha till ett bröllop.. nästan.
Det var buffé: förrätt, varmrätt och sen massa tårtor.
Synd bara att det alltid ska bli gnäll och klagomål efter kalas.. "Det var inte bra, så kan det inte vara, ni kunde väl gjort så.." Tjena.. varför gnäller dom? Det var gratis mat och tårta och vi firade en liten nykomling i familjen. Nåja.

Det börjar bli dags att börja med julkorten.. Undrar om lilleman låter mig pyssla.. :P Han är inte så mycket för att sova själv på dagen.. Natten går det bra, då sover han själv i sin säng hela natten. Underbara unge.

Undrar om jag har fått loppor.. Nejdå men det kliar på flera ställen, magen, halsen, armarna.. Jag håller på att bli tokig! Kanske har blivit allergisk mot något... Undrar vad..

Inga kommentarer: