måndag 31 mars 2008

Full rulle hela helgen

Det har varit en rolig helg.

Den började redan i torsdags kväll. Iaf för min sambo.
Jag, Gagge och Stelling hade lurat ihop ett litet hyss. Vi hade köpt biljetter till De lyckliga kompisarna till Gagge, Stelling och David, utan att david visste något.
Så torsdags kväll efter middagen kom Gagge och hämtade David. Det var först när de hade hämtat Stelling som David fick veta var de var på väg. hi hi.
Det var uppskattat.
När han kom hem sen på natten fick jag se bilder från spektaklet och det var fler bilder från bilen, i bilen och runt bilen än från själva spelningen.... Var den inte bättre än så? :P

På fredagen hade jag lytckats få guuben att ta ledigt så att vi skulle få iaf en dag tillsammans...
Så vi skulle åka till torp och handla lite inför lördagen. Då följde Gagge och Stelling med så då blev vi inte ensamma iaf... Men vad gör väl det. Kul hade vi iaf.

På lördagen var det Nordiska stämpel- och scrappmässa.
Jag åkte ner med Tanterna L, C och E.
Där nere var det shoppinghysteri till max!
Det är lite skrämmande när man tänker på det... Men vi hade kul ändå!
Där träffade vi MammaMalin. Det var kul :)
(Ungefär som man skrev i skolan.... "Solen sken. Den var gul. Det var varmt. Det var skönt".... :P) Nåja.
I ...ca tre (eller var det bara två?) timmar. Det räckte gott och väl för fyyy vad mycket folk det var.
Men jag fick köpt några stämplar, ez-foam, en akryllplatta, en brun chalk och "tandtråd" :P
Skoj skoj!
Sen en rolig färd till Mackedonken och sedan hem. Mycket fnitter blev det :P och många roliga bilder.
På kvällen var det dags för Singstar-fest här. Så roligt :) trots byxlösa pojkar, lite trasigt glas, och ljudproblem.

Dagen efter, på söndagen så blev det fullt hus igen! Fyra pojkar sov över och strax efter två av dem hade åkt på söndagen kom det tre nya pojkar :P Sen kom Emma och Kocken med. Så det var full rulle.
Gagge och Conny hade riktigt fastnat för singstar så dom sjöng halva dagen. Sen kollade vi på en film, en seeeg film. Tänkte att vi skulle passa på att kolla på en blue-ray-film medans vi fortfarande hade kvar ps3an, men det kändes inte så lockande att se på "piraterna i Bullarsjön" IGEN, så det fick bli en vanlig film.
När sedan pojkarna hade åkt så belv vi (på sätt och vis äntligen) ensamma. Hade inte varit ensamma något större på hela helgen...

Så när jag vaknade i morse så tyckte jag guuu va skönt att äntligen få vara ensam med guben... och så hade han åkt till jobbet... :P

Tokigt. Men roligt.

Förresten alla tanter!
Jag och tant L fick se att det är mässa till hösten igen... Hänger ni med igen? Alltid skoj med roadtripp... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan hejsan å tack för dina söta ord inne på min blogg! *glad*
Att få bruparet till att stå upp? Jah..inte så lätt att förklara. Men om du gogglar på "pop-up"-kort så kommer du finna fina beskrivningar på hur man gör =)
Det är hur kul som helst å göra pop-upkort =)
Stooor kram Petra

Emma sa...

Jag är lätt på!

Cattis sa...

Klart vi ska åka ner då med! :D