tisdag 25 mars 2008

Läskigt

Läskigt värre!
Sitter o kikar lite på kompisens storasysters blogg. Hon är väl runt.. hmm... närmre 30 kanske?
Hon fick en liten dotter i början på året och nu kan jag läsa att hon grattar mina gamla klasskompisar till deras ungar.. haha
Jag tycker det är lite läskigt... Hur fan känner hon dom!? :P
Först var det Sofie och öhm..... *kikar kikar* Viktor. Dom fick en liten Wilma. Då han hon lagt upp en bild på Sofie, i brudkläning! Barn och bröllop...
Sen var nu var det Therese och Kaj som fick en liten Hugo.
Jag visste att båda var gravida, men inte när dom hade fått eller vad det var. Det fick jag veta på kompisens storasysters blogg.... Dom kommer inte ens från samma komun... :P

Mina bröder är/har varit kompis med Kaj så jag frågade senast i förra veckan hur det hade gått för dom, men mina bröder hade ingen aning :P så det kanske är tur att jag har Anna som håller koll på allt.

Mycket sånt som händer.
Fick veta i förra veckan att min ena kusin är förlovad och ska gifta sig nästa sommar. Läste på Annas blogg att hon ska sy kläningen... (hade själv tänkt fråga henne om samma sak om jag får lova tt gifta mig någon gång :) )
Fick veta i veckan att min bästa kompis (en av dom) på gymnasiet är gravid... lilla flickan :D Men det fick jag höra via en annan kompis...
Fick veta i mellandagarna att samma kompis hade förlovat sig ett par månader tidigare. Den gången av henne själv.

Jag kan inte inte vara annat än avundsjuk.
Jag vill jättegärna gifta mig, men sambon vill inte...
Jag vill jättegärna ha barn, men... jag bör ju ha ett fast jobb först..
Samtidigt vill jag vänta med att ha barn. Det är ganska skönt att kunna göra vad man vill när man vill, kunna åka vart man vill, när man vill... allt sånt. Även om hunden och katten hindrar oss lite och väcker oss tidigt på morgonen..
Men samtidigt är det så mysigt med barn... Det är ett stort ansvar och mycket jobb.. Men jag tror helt klart att det är värt det.
Men man ska inte vänta för länge. Jag vill ju inte vara pensionär när mina barn är vuxna... Min mamma är 30år äldre än mig... jag hade nog önskat att åldersskillnaden inte vore fullt så stor.

Men vi får la se vad som händer.
Tills dess får jag väl fortsätta läsa på kompisens systers blogg om mina gamla klasskompisars barnfödande.. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

HMMM...
läste inlägget..

att vara 30 år yngre än sin mamma tycker jag låter pefekt - jag är 31 år yngre än min mamma och det har varit utmärkt, men jag är yngst av oss syskon, min bror är 5 år äldre än mig, och och mor och far hade två döttrar som VAR 1 resp 2 år äldre än min bror...

Jag är 21 år äldre än min son, det är både för och nackdelar - jag har slitit och kämpat med studier, småbarn och ekonomi fram tills jag var 24...

Idag när jag tänker tillbaka på den tiden undrar jag hur jag överlevde....