torsdag 6 mars 2008

Funderingar

Jaa... vad gör man..?
Sitter och funderar lite på dagarna. Har inte så mycket annat att göra. Men jag får inte fundera för mycket för då kommer jag att bli knäpp..

Jag tog studenten -04, alltså fyra år sedan.
Sedan dess har jag:
  • Gått en bartenderutbildning i två månader
  • Pluggat på komvux i fem månader (som tidsfördriv)
  • Sommarjobbat alla somrar, förutom en
  • Haft praktik genom AMS i sex månader och sedan fått timmar
Men jag har INTE haft en fast anställning.
Jag har inte haft ett ordentligt jobb.

Jag har haft fyra år på mig att få en fast anställning.. Men inget.
Jag HAR däremot redan fått sommarjobb för i sommar. Men varför kan jag inte få fast jobb? Vad är det för fel på mig? Vad gör jag för fel?

Vad gör jag om jag inte kan få ett fast jobb? Vad gör vi?
Någon gång måste han ju tröttna på att jag bara går hemma och dräller hela dagarna.. JAG är trött på att bara gå hemma och drälla. Inte det att jag har något emot att vara hemma, bara att jag... får så dåligt samvete. Jag går bara omkring och kostar pengar.

Jag har inte fått ett ordenkligt jobb på fyra år, vad är det som säger att jag någonsin kommer att få det? Vad gör vi om jag inte får ett jobb?

Längre än så vågar jag inte fundera för då kommer jag att bryta ihop.

4 kommentarer:

Emma sa...

Hoppas att det löser sig snart på något sätt. :)(det brukar det göra).

Anna sa...

Jo.. det brukar ju det... men a-kassan känns inte som en bra lösning längre...

Men tack :)

Anonym sa...

A-kassa är aldrig en bra lösning.
Det ska kosta att vara arbetslös, som Fredrik säger.

Den som söker finner! Så ge inte upp.
Annars kan man ju alltid vidareutbilda sig.

Anonym sa...

Du får nog ett jobb ska du se... Du är ju ganska ung - men förstår att det känns hopplöst!