torsdag 10 april 2008

Galen natt..

En helt tokig natt... Inte mycket jag har fått sovit egentligen.

Hunden har väckt mig tre gånger när han har skällt på katten. Jäkla hund! Ena gången flög David (sambon) upp och trodde att han hade hört knaster/knak som från en spindel som blev uppäten...
Sen hade ju jag svårt att somna om, för ska man höra sånt från en spindel så får den ju vara hyffsat stor.. och jag HATAR spindlar.

En stund senare flög David upp igen. Sen låg han och stirrade och vände och vridde på kudden... Så frågade jag vad det var då sa han att han skulle kolla om det fanns någon drickskyllt på/i kudden... Idag hade han såklart inget minne av det.
Haha. Helt snurrigt. Fast samtidigt lite komiskt.

Idag fyller "morfar" (det kallar vi honom iofs aldrig... Han är mormors man.) 80år. Tänkte köpa en blomma av något slag sen och åka upp till dom.
80år och hyffsat pigg... Eller pigg är han ju, det enda som är är att han har lite problem med hörseln. Helt otroligt. Han är ute och grejar med ved och panna och trädgård och allt som hör till en villa. Han och mormor har ett hus som dom sköter minst lika bra (om inte bättre :P) som jag gör.. Hurtbullar! :)
Till hösten fyller mormor också 80år. Hon är lika pigg hon. Hennes syn blir bättre och bättre (!), hörseln är det inget större fel på... Hur pigg som helst :) Dom verkar inte mycket äldre än 70...

Ikväll kommer det ett par som ska kolla på våra "kontormöbler". Det är ett stort skrivbord, en liten extraskiva till det med dokumentsamlare i, och så är det öhm... en slags bokhylla som man kan dela i två..
Det här kan bli lite knivigt... :P
Skrivbordet har jag nu som pysselbord..., underdelen av bokhyllan har jag samlat massa skräp i och ovanpå står laminator och en skärmaskin, och överdelen har vi som dvdhylla i vardagsrummet... Det blir mycket möbler som försvinner... :P
Men det är ju med en förhoppning om att det ska komma nya. Någon gång i sommar. Kanske.
Får la se hur jag ska lösa det så länge :P

Just det ja. Jag gjorde ju en LO igår som ni kan få kika på :)

Min lille sötnos :)

Ha en bra dag gott folk.

2 kommentarer:

Emma sa...

Vad är det för en nakenfis? ;)

Anna sa...

Det är min nakenfis :D