onsdag 9 januari 2008

Blommor

Nu har jag beställt blommor...
Jag älskar blommor, har alltid gjort... När jag var liten trodde min mor att jag skulle bli florist... Jag var gatans lilla blomsterflicka.
Men på fredag är det begravning för en annan blomsterflicka.
Söta, rara, underbara Louise.
Blott 18år gammal.
Om du bara visste hur saknad du är av alla. Inte minst din familj...

Så det var med ett tungt hjärta som jag beställde en bukett till henne.

Tur att min kusin har koll.
Hon är florist i Tanum så jag ringde henne. Och hon hade fått höra att blommorna skulle gå i vitt, rosa och lime...
Jag hade tänkt vita callor först... eller vita liljor.. Men några callor hade dom inte och liljor var visst också rekomenderat, så det blev liljor. Tror jag :) Hon ska ta med sig buketten hit ikväll när hon slutat.

Hittills har det varit svårt att förstå att hon är borta... Men på fredag blir det verklighet. Det är svårt att föneka något sånt när man ser kistan.
Svårast kommer det att bli för hennes familj och släkt... Fredagen kommer nog att bli en... utmaning för dem...
Att behöva stå ut med folk lidande blickar... att göra det slutgiltiga... att.. ja, ni vet.
Jag lider verkligen med dom.

Det kommer nog att bli mycket folk i kyrkan.
Lilla Hällevadsholm är inte så stort så alla kommer nog att vilja gå. Plus hennes kompisar, klasskompisar och andra som på något vis känner henne men inte bor här.

Jag har beställt vattenfast mascara... hoppas att det hinner komma. Jag har en känsla att det kommer att behövas...

Inga kommentarer: