fredag 18 januari 2008

Tidiga mornar

Tidiga mornar och sena kvällar. Gäsp.
Har hjälpt min bror att måla om hans hus (mitt barndomshem). Ja, nej, inte utsidan då :P utan rummen.
Mitt ena lilla rum skulle ha nymålat tak. Min mammas gamla rum ska ha nymålat tak, ny färg på väggarna och så lister och karmar. Pust. Joakims gamla rum ska ha ny färg på väggarna. Henriks gamla rum ska ha ny färg på väggar, tak, lister och karmar. Och hallarna nere ska ha ny färg på golvlister och dörrkarmar.
PUST!
Vi har tre dagar på oss.
Räknat från igår då :)

Så.
Idag har vi kvar att göra: Väggar i mammas rum, väggar i Joakims rum och liter o karmar nere i hallarna.

Vi har varit ganska så duktiga :)
Men det har varit tidiga mornar och sena kvällar på Säm i Tänom :P
Är väl inte direkt van vid att jobba så här mycket :P Så nu är jag hyffsat sliten.
Men! Nu är det (förhoppningsvis) sista dagen och jag hade verkligen tänkt jobba på lite idag så vi kan bli färdiga någon gång (!!!). Det är ju ändå fredag.... :)

Men fint blir det :D Tur det.
Han ska ju sälja huset...
Mitt gamla barndomshem ska säljas. Igen...
Jag är sååååååå sugen på att köpa det. Köpa det så jag kan få ta hand om det.
Jag är inte redo att släppa taget om det än.
Jag får fortfarande lite hemlängtan till det och att sälja det så jag aldrig kan få åka dit mer... aldrig få gå in och känna lugnet i mitt gamla rum.... Jag vill inte. :'(

Men.. som vanligt har man inget val..
Bara att släppa taget...

Dags att slänga i sig lite frukost och åka till Tanum.

Inga kommentarer: