onsdag 24 mars 2010

Fit for fight!

eller nästan iaf...
Vaknade förut med massor av energi. Nästan skuttade ur sängen, fast det berodde mest på att Gösta hade trampat runt i mitt ena öga.. Men jag kände mig iaf piggare idag och febern är borta, men energin tog snart slut :P Tror det får bli en tur till sängen igen så att inte febern går upp igen.

Tihi precis innan jag vaknade drömde jag om vilken tårta jag skulle välja till mitt födelsedagskalas... Hela min släkt var här och provsmakade tårtorna som verkade dka upp helt magiskt efter jag hade tittat på dem i böckerna...
Jag haded hittat en bok som hade massa gott i den och den sista tårtan som jag tittade på verkade jättebra.. Den såg jättefin ut på bilden och det började bra med att man skulle tänka på allt som man ville ha i en tårta. Så första lagret fick sylt och marsankräm och det dök upp en tårta med det. Sen kom det lite roliga... Tårtan dök ju upp allteftersom jag läste.. och *fniss* sen blev det en smörgåstårta! Min familj uppskattade inte riktigt det receptet men jag som satt sist vid provsmakningsbordet och hann se vad som var i tårtan tyckte det var jättekul för jag tog ju såklart inte någon :P
Drömmar är roliga.

Visste ni förresten att det tillverkas ungefär 50.000 legogubbshuvuden i timman på fabriken i Danmark?
Kundis hittade en film om det här.
Den sidan har många roliga klipp. Älskar dem så jag måste få tipsa om fyra andra klipp:
Det första handlar om bergsgetter, eller ungarna iaf. Görsöta. Här
Det andra handlar om klätterkatter. Här
Det tredje handlar om en actionekorre. Här
Och det fjärde och sista handlar om Gordon Ramsey som ska lära fängelsefångar att laga mat och blir spöad i lökhackning. Fniss. Här

Nu ska jag lägga mig och vila huvudet en stund.
Ha det!

Inga kommentarer: